Wahai Tuhan......

Ya Allah....aku redha sekiranya ini ujianMu terhadapku..sesungguhnya Engkau lebih Maha mengetahui apa yang terbaik untukku. Tidak akan Engkau turunkan ujian ini sekiranya hambaMu ini tidak mampu mengharunginya..Yang Maha Menngasihani...aku redha ya Allah..aku redha ya Allah..

Ya Allah..Yang Maha Bijaksana

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui insan insan yang telah menganiaya hambaMu ini Ya Allah...Engkau tunjukkanlah mereka jalan kebenaran..dan sesungguhnya Ya Allah..tidak hambaMu ini halalkan segala perlakuan dan setiap penganiayaan/setiap ringgit dan sen yang telah dilakukan terhadap ku Ya Allah..aku pasrah ya Allah..

Ya Allah rabbul A'lamin...

Engkau lindungilah keluargaku dari segala musibah..Engkau didiklah hati hati ini dengan ketakwaan kepadaMu ya Allah...Takut kepada Pencipta, cinta kepada Rasul dan bangga pada agamaku...Lindungilah kami dari melakukan dosa Ya Allah...dan janganlah Engkau Ya Allah menarik kenikmatan ketika hati bertasbih dan menyebut namaMu Ya Allah...sesungguhnya itulah kelazatan yang tidak terhingga di muka bumi ini Ya Allah

Amin Ya Rabbal A'lamin